Varför ska du satsa på Digital Signage?
Svaret på frågan om varför har ingen annan än du själv svaret på.
Digital Signage är ”bara” en kanal. Den är effektiv om du hanterar den rätt, men det är innehållet som är det viktiga. Har du inget bra innehåll så får du ingen effekt av dina digitala tavlor. Det gäller ju faktiskt för alla marknadsföringskanaler.
Fundera över vilka utmaningar du har i företaget eller organisationen.
Problem med att kommunicera internt? Ett behov av att förstärka din försäljning i butik? En önskan att förklara hur något fungerar lite mer i detalj via film? Vill du nå människor dygnet runt? Eller kanske vill du ha ett mer levande skyltfönster för att fånga uppmärksamheten hos folk som går förbi?
Oavsett om det är något av detta eller något helt annat, så kan digitala tavlor vara en perfekt kanal. Men du behöver självklart vara noga med vad du visar. Så ta en kopp kaffe, sätt dig ner och fundera över om inte det är med digital signage faktiskt skulle kunna vara svaret på några av dina kommunikativa utmaningar.