Vad tyckte du idag? Scanna en kod och svara på enkäten
Hur kan man på ett bra sätt ta reda på vad människor tycker om sin upplevelse i en butik, på en restaurang eller ett hotell.
Istället för de numera klassiska gröngulröda gubbarna vid utgången – som du måste röra med handen för att trycka på – kan du istället placera en skärm med ett budskap och en QR-kod. Här är möjligheterna jättestora.
Koden leder kunden till ett formulär där man svarar på en eller flera frågor. Här har avsändaren också möjlighet att ge direkt feedback beroende på vad kunden svarat.
Ett positivt svar kanske ger ett erbjudande om mer köp som kompletterar det du redan köpt, en pizzasten till gasolgrillen eller en skrivare till datorn… ett negativt svar slussar kunden till en reklamationssida, ytterligare frågor eller en möjlighet att få kompensation.
Du kan dessutom erbjuda medlemskap i en kundklubb, mer information om produkter, eller kanske möjlighet att tanka hem en app eller ett förmånligt erbjudande.
Det blir ett omedelbart och direkt sätt att få en dialog och på så sätt nöjdare och mer trogna kunder helt enkelt.