Smart, snyggt och en bra möjlighet att nå fram till nya målgrupper
En grupp aktörer i en bransch vill tillsammans synas och göra avtryck. Det är närmare 20 olika aktörer och valet till kanal faller på en utställning. Det är ett bra sätt att nå ut bland målgrupper som man inte kan urskilja med hjälp av några andra verktyg. Här handlar det om de människor som passerar det välbefolkade torg där utställningen ska stå.
Utställningen är snygg och lite spektakulär med en blandning av digitala och tygskärmar. Den är upplyst av snygga led-lampor och i mitten tronar skärmväggen. Tre sektioner av skärmar som kan användas var för sig eller som en enda bild. En bra finess är också att den styrs på distans, den ansvariga projektledaren kan ändra innehållet, anpassa efter aktörernas behov och andra omständigheter från vilken plats i världen som helst. I kombination med touchskärm och QR-koder så blir möjligheten till dialog med förbipasserande också mycket bra.