Interagera digitala skärmar med dina sociala medier
Använder du digitala skärmar för att kommunicera? Känner du att det blir information snarare än dialog? Då kan jag glädja dig med att du har mängder med fantastiska möjligheter att faktiskt interagera med dina målgrupper.
Den enklaste sättet handlar om att lägga in en QR-kod på skärmen, en kod som kunden kan scanna för att till exempel ta del av en kampanj som sedan visas i mobiltelefonen. Du kan göra det direkt i anslutning till din butik, eller via en skärm någon annanstans…
Men varför inte använda en widget för din facebook- eller instagram- sida och låta kunden ta del av flödet i realtid? Widgets kännetecknas ofta av att de tillåter interaktion från användarens sida genom exempelvis textinmatningar eller musklickningar. Genom att du använder en widget kan du uppmana kunden att skicka bilder eller kommentarer som du kan välja att posta på din sida. Som… sedan syns i kundens telefon…
Du har skapat en interaktion.
Du kan också visa hashtags som människor postat i sociala medier och låta dem visas på de digitala tavlorna.
Det här är bara ett par tankar kring vilka möjligheter du har med dina digitala tavlor. Självklart kommer jag att ta upp fler här i bloggen… 🙂
Det kan vara ett bra att skapa engagemang och kreativitet hos mottagaren. Varför inte prova???