Att fånga uppmärksamheten hos förbipasserande
Digital skyltning i skyltfönster är ett superbra sätt att locka människor till butiken, att presentera utbudet, att använda rörliga bilder för att också presentera användningsområden, visa referenskunder eller spela reklamfilmer. Med digitala skärmar kan du snabbt ändra budskap för att anpassa sig efter det aktuella läget. Kanske visa paraplyer när det börjar regna, eller kanelbullar på kanelbullens dag.
När det är lite folk i butiken kanske du visar ett annat budskap än när den är full av kunder och köerna är långa.
Det är snyggt att använda sig av så kallade mosaikuppställningar bestående av flera skärmar av olika storlekar, där budskapet breder ut sig över alla skärmar så att det ser ut som en enda bild, eller där du har olika budskap och bilder på varje skärm.
Skärmar i skyltfönster kräver oftast en högre ljusstyrka än vanliga digitala skärmar för att synas ordentligt genom reflektioner och solljus. När du vill använda dig av skärmar i dina fönster, så var noga med vilka skärmar du väljer, och du har skaffat dig ett riktigt bra sätt att fånga förbipasserandes uppmärksamhet.